Apteka – zagranie wymagające dużej precyzji w bilardzie
Beton – niedokładne ustawienie trójkąta uniemożliwiające dobre rozbicie bil
Biała z ręki – sytuacja, w której gracz po faulu przeciwnika może wziąć białą bilę do ręki i ustawić w dowolnym miejscu na stole
Break – ilość zdobytych punktów za jednym podejściem; także rozbicie
Całe – określenie w bilardzie na bile jednokolorowe (od 1 do 7)
Centrala – sytuacja, w której biała bila i bila wbijana leżą idealnie w linii prostej do łuzy
Cofka / cofnięcie – uderzenie bili białej, która w wyniku rotacji wstecznej cofa się po uderzeniu w bilę kolorową
Deklaracja – określenie, którą bilę i do której łuzy wbije gracz
Diament – punkt na obrzeżu stołu, który dzieli stół bilardowy na równe części, ułatwiają ocenę odległości i pomiar kątów
Faul – zagranie niezgodne z przepisami
Jump – uderzenie, w wyniku którego bila biała podskakuje
Kapka / tip – końcówka kija przy węższej części, która uderza w bilę
Kieszenie – otwory w stole snookerowym, do którego wbija się bile
Kombinacja / kombo – uderzenie bili niedeklarowanej w bilę deklarowaną
Linia bazy – linia wyznaczająca pole bazy na wysokości drugiego diamentu, na niej umieszcza się białą bilę przy rozbiciu
Łuzy – otwory w stole bilardowym, do którego wbija się bile
Masse – zagranie białej bili po łuku tak, by nadać jej rotację
Miscue – uderzenie, w wyniku którego kij ześlizguje się z białej bili
Odstawna – zagranie mające na celu utrudnienie gry przeciwnikowi
Partia z kija – sytuacja, w której gracz dokonujący rozbicia zwycięża partię bez dopuszczania przeciwnika do stołu
Partia z podejścia – sytuacja, w której gracz w jednym podejściu wbija wszystkie swoje bile i wygrywa partię
Pchnięcie – zbyt długi kontakt kapki z bilą, zagrywka karana faulem
Połówki – określenie w bilardzie na bile wielokolorowe (od 9 do 15)
Rozbicie – uderzenie otwierające partię
Snooker – sytuacja w snookerze, w której gracz nie ma możliwości czystego zagrania
Stop – techniczne uderzenie, które powoduje zatrzymanie białej bili po uderzeniu w inną bilę
Stół otwarty – sytuacja w bilardzie, w której gracze nie mają przypisanego koloru bil
Stół zamknięty – sytuacja w bilardzie, w której gracze dokonali przypisania koloru bil
Ścigacz – techniczne uderzenie, które powoduje podążanie białej bili za uderzoną bilą
Wyjście – wystawienie białej bili na pozycję do następnego dogodnego uderzenia
Zdzierak – przyrząd do formowania kapki